نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

فراخوان اعتراض به توهین های مجریان و مدیران صدای آمریکا


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2674

بسم الله الرحمن الرحیم

ائل اوبا – شايد همگی آگاهی دارید که مدت مدیدی است که در برنامه های سیاسی و فرهنگی صدای امریکا (پخش فارسی) به دین اسلام و مذهب حقه شیعه توهین می شود.

صدای امریکا یک شبکه خصوصی نیست که مجریان ضد شیعه ی آن هر اظهار نظری که دلشان خواست در آن رسانه انجام دهند. در شبکه های خصوصی مجری لزوما متعهد نیست که نسبت به یک مذهب یا دین خاصی احترام بگذارد. اما این با رسانه های دولتی فرق می کند.

صدای آمریکا یک رسانه دولتی است و تابع مقررات دولت امریکا می باشد. و دولت آمریکا در مساله احترام به دیانت های مختلف خیلی حساس است.
بودجه و سیاست های این رسانه توسط کنگره تعیین می شود و زیر نظر یک شورای سیاستگذاری که ده ها رسانه را تحت پوشش دارد اداره می شود.

کارکنان صدای آمریکا مؤظف اند که بدون اهانت به هیچ مذهب و دینی با التزام به تمام معیارهای ژورنالیستی برنامه های سیاسی فرهنگی تهیه نمایند.

اما صد البته که جو حاکم بر فضای قسمت فارسی صدای امریکا جو ژورنالیستی صرف نیست. بلکه ذهنیت شیعه ستیزی و کینه شدید نسبت به مذهب اهل بیت طاهرین علیهم السلام هر از گاهی در سخنان این افراد جلوه می کند .

این رسانه که با شعار “وظیفه ما تنها خبر رسانی است.” تاسیس شده و به تولید برنامه های سیاسی و خبری و فرهنگی مشغول است  . در کنار این برنامه های سیاسی و فرهنگی هر از گاهی نیش تلخ پوزخند بر علیه مذهب ما در چهره های اهریمنی این مجریان ظاهر می شود.

 

نمونه ای از استفاده از جملات دو پهلو و پوزخند مهدی فلاحتی مجری شبکه صدای آمریکا ( برنامه صفحه آخر )

  • حذف ویدیو
    ویدیو “نمونه ای از توهین به مذهب تشیع توسط صدای آمریکا” به دلیل مغایرت داشتن با قوانین سایت آپارات ، حذف گردید.

در حالیکه سیاست رسمی دولت امریکا این است که به هیچ مذهبی نباید توهین روا داشت و همواره رؤسای جمهور امریکا گفته اند که به اسلام بعنوان یک دین بزرگ جهان احترام می گذارند و توهین کردن به تشیع هیچ منفعتی برای مردم یا دولت آمریکا ندارد یک عده بهایی مغرض و یک عده لا مذهب متعصب در صدای امریکا بخش فارسی جمع شده اند که در کنار گذارشات بر علیه دولت و حکومت ایران همیشه تمسخر و اهانتی
نسبت به مذهب ما روا می دارند.

البته این روند از حالا نبوده بلکه از سال های خیلی گذشته این چنین بوده.

حقیقت اینست بازرس ها و مدیران رتبه بالای صدای امریکا که آمریکایی هستند یا اصلا فارسی بلد نیستند یا اگر بلد هستند بخوبی ظرافت های زبان فارسی را متوجه نمی شوند و مدیران و مجریان ایرانی صدای آمریکا از این بی خبری آنها سوء استفاده مي كنند.

آنچه که مهم است این است که اینکار مجریان شبکه مزبور ناقض قوانین خود دولت آمریکا و قوانین صدای آمریکا است. و جلوگیری از این کار برای شما عزیزان از طریق شکایت به روابط عمومی شورای سیاستگذاران شرکت های نشریاتی دولت امریکا میسر است.

من مطمئنم كه سیاست مردان دولت آمریکا هیچ منفعتی در اینکه یک عده بهایی احمق در صدای آمریکا بمقدسات یک بخش عظیم مسلمان های جهان توهین کنند نمی بینند.

از شما خواهشمندم که با روابط عمومی این شورا تماس بگیرید و از مجریانی که نسبت به مقدسات مذهب ما بی احترامی کنند شکایت کنید. من شنیده ام که رادیوی بی بی سی در ایام عزا در ماه محرم خیلی مراعات می کند و حتی موسیقی های شاد هم پخش نمیکند. صدای امریکا هم این امور را مراعات خواهد کرد اگر شما عزیزان به آنها فشار بیاورید.

تماس با :

شورای سیاستگذاران شرکتهای تلویزیونی و رادیویی ایالات متحده امریکا

(که صدای امریکا و رادیو فردا هم زیر پوشش همین شورا است)

ایمیل: publicaffairs@bbg.gov

اعضای شورا: https://www.bbg.gov/who-we-are/our-leadership/board/

رئيس شورا:
https://www.bbg.gov/who-we-are/our-leadership/management-team/john-lansing-chief-executive-officer-and-director/

 

شكايت نامه اگر بتوانید به زبان انگلیسی بنویسید بهتر است و خیلی مؤثرتر است. اگر نمی توانید انگلیسی بنویسید سعی کنید یکی از شرکت های آنلاین یا یکی از شرکت ها در شهر خودتان نامه ی شما را به انگلیسی ترجمه کنند .

اگر هیچ راهی برای نوشتن نامه به زبان انگلیسی میسر نبود به زبان فارسی بنویسید و
در عنوانش بنویسید :

Complaint About VOA Farsi, Please Translate into English

در شکایت نامه تان بنویسید که تعدادی از مجریان صدای امریکا به مذهب اکثریت مردم ایران توهین و تمسخر می کنند امری است که باید شورای سیاستگذاران حتما اطلاع داشته باشند و از این کار هر چه سریع تر جلوگیری کنند و کسانی که مرتکب این کار شده اند حتما باید اخراج شوند.

 

برای نوشتن نامه به زبان انگلیسی می توانید از مترجم گوگل نیز استفاده کنید ، اما گوگل ترانسلت راه حلی مفید در این باب نیست .

لینک مترجم گوگل :

https://translate.google.com/?langpair=ar%7Cen#fa/en/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AC%D8%A7%20%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF

در نامه ای تان بهتر است که لینک یوتیوب یا ساعت و تاریخ پخش برنامه ای که از آن شکایت می کنید را درج کنید.

 

ائل اوبا