نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

غذایی که باعث ایجاد باکتری در بدن نمی شود


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=8183

در خاورمیانه، آسیا و مناطق مدیترانه، به لطف ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در آن اثرات مثبتی بر سلامت بدن ایجاد می کند.

میوه به، که بسیار غنی از ویتامین C است، از ورود باکتری ها و ویروس ها به بدن نیز جلوگیری می کند.

به دلیل داشتن فیبر زیاد می تواند اثرات مثبتی بر سیستم گوارشی داشته باشد. فیبر می تواند از یبوست جلوگیری کرده و با تنظیم حرکات روده از سلامت دستگاه گوارش حمایت کند.

علاوه بر این فیبر می تواند با پاکسازی باکتری های مضر روده به متعادل نگه داشتن فلور روده کمک کند.میوه به سرشار از ویتامین C است و این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ویتامین C می تواند با افزایش اثربخشی گلبول های سفید از بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت کند.

علاوه بر این، ویتامین C نیز ممکن است به بهبود زخم کمک کند. به حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. این آنتی اکسیدان ها ممکن است با جلوگیری از آسیب سلولی، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها می توانند علائم پیری پوست را به تاخیر بیندازند و به بازیابی ظاهری جوان تر کمک کنند. شاخص گلیسمی پایین به ممکن است با جلوگیری از افزایش سریع قند خون برای بیماران دیابتی مفید باشد.

به همچنین می تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد و به حفظ تعادل قند خون کمک کند. به حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد.

ویتامین C می تواند با افزایش تولید کلاژن در پوست به سفت تر و کشسانی پوست کمک کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی به می تواند قرمزی و تورم پوست را کاهش دهد.

به دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب و تسکین علائم بیماری های التهابی کمک کند. این خاصیت ممکن است به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت مفید باشد.

به حاوی تعدادی مواد مغذی است که از سلامت قلب حمایت می کند. فیبر ممکن است خطر بیماری قلبی را با کاهش سطح کلسترول بد در جریان خون کاهش دهد. پتاسیم می تواند به حفظ تعادل فشار خون و محافظت از سلامت قلب کمک کند.

به دلیل داشتن فیبر بالا می تواند با ایجاد احساس سیری از پرخوری جلوگیری کند. این خاصیت می تواند به کنترل وزن کمک کند و به حفظ وزن سالم بدن کمک کند.برخی از افراد ممکن است به به آلرژی داشته باشند و در هنگام خوردن این میوه واکنش هایی مانند بثورات پوستی، خارش و مشکل در تنفس را تجربه کنند.

ساختار سخت و فیبری درخت به می تواند به دندان ها آسیب برساند و در صورت مصرف خام باعث تحریک در دهان شود. به حاوی مقادیر زیادی تانن است. تانن ها ممکن است در برخی افراد باعث ناراحتی معده شوند.

میوه به حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید است. این مواد به طور کلی سالم هستند، اما در برخی موارد، زمانی که بیش از حد مصرف شوند، می توانند باعث کاروتنمی (افزایش سطح کاروتنوئیدها در خون) شوند. به حاوی قند طبیعی است. دیابتی ها یا افرادی که سعی می کنند مصرف قند خود را محدود کنند ممکن است نیاز به احتیاط در مصرف این میوه داشته باشند.