نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

انجیر خشک چه فوایدی دارد؟ انجیر خشک برای چه چیزهایی مفید است و چگونه باید مصرف شود؟


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=8538

انجیر نرم و شیرین میوه شاخص است که در بسیاری از دستور العمل های خوش طعم یا شیرین وجود دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی و فیبر است. انجیر قدیمی ترین میوه اهلی شده توسط انسان است که قدمت آن به حدود 10000 سال قبل از میلاد می رسد. میوه‌ای افسانه‌ای که در کنار زیتون و انگور جزء اصلی رژیم غذایی تمدن‌های باستانی، چه تازه و چه خشک بوده است.

 

فواید انجیر خشک چیست؟

انجیر متعلق به خانواده توت ها است که در فصل گرم تابستان در فلسطین و سوریه، شمال آفریقا، عربستان سعودی و عراق رشد می کند، اما در بقیه ایام سال به صورت خشک در دسترس است. انجیر به دو صورت خشک و تازه دارای عطری مطبوع، طعم شیرین و فواید زیادی است.

فواید آن به شرح زیر است:

کلسترول خون را کاهش می دهد زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر از جمله پکتین است که فیبر محلول است که عبور آن از سیستم های مختلف بدن را تسهیل می کند و به جذب و حذف مولکول های کلسترول LDL از بدن کمک می کند.

وزن اضافی را کاهش می دهد و به دلیل داشتن فیبر در بسیاری از رژیم های لاغری گنجانده شده است. با این حال، خوردن انجیر خشک به مقدار نامحدود باعث افزایش وزن می شود، به خصوص اگر با شیر مصرف شود. l عملکردهای دستگاه گوارش از جمله عملکرد روده و حرکت را تقویت می کند و آن را به یک ماده غذایی ملین تبدیل می کند که به دلیل داشتن فیبر بالا از یبوست محافظت می کند.

وجود فیبر به روده بزرگ کمک می کند تا مواد مضر و سمومی که باعث رشد سلول های سرطانی می شوند را از بین ببرد و روده بزرگ را پاکسازی کند.

انجیر خشک برای چه چیزهایی مفید است؟

این روغن در برابر بیماری عروق کرونر قلب محافظت می کند زیرا حاوی پلی فنول ها و چربی های غیراشباع سالم مانند امگا 3 و امگا 6 است که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد و انجیر خشک سرشار از فلاونوئیدها است.

انجیر خشک علاوه بر نقشی که در پیشگیری از ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب دارد، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پتاسیم عنصری در مقایسه با عنصر کم سدیم، در برابر فشار خون محافظت می کند.

مصرف آن یکی از دلایل شروع فشار خون است. از انجیر خشک در درمان دیابت استفاده می شود زیرا دارای پتاسیم بالایی است که از قند خون محافظت می کند. به دلیل کلسیم بالایی که دارد باعث تقویت استخوان ها می شود.

چگونه انجیر خشک مصرف کنیم؟

از انجیر خشک در درمان دیابت استفاده می شود زیرا دارای پتاسیم بالایی است که از قند خون محافظت می کند. به دلیل دارا بودن کلسیم بالا، استخوان ها را تقویت کرده و آن ها را متراکم تر می کند و مقدار مناسب ویتامین K و منیزیم موجود در انجیر خشک، عملکرد استخوان ها و دندان ها را با حفظ سلامت آن ها تقویت می کند.

از ایجاد دژنراسیون ماکولا در شبکیه چشم جلوگیری می کند که افراد مسن را درگیر می کند و باعث کاهش بینایی می شود و انجیر خشک غذای خوبی برای جلوگیری از این مشکل است.

علائم گلودرد را که به دلیل وجود صمغ زیاد در انجیر به وجود می آید تسکین می دهد و از آن محافظت می کند، مصرف انجیر برای افراد سرماخورده برای تسکین و تسکین درد توصیه می شود. برونش ها، یکی از مشکلات تنفسی که افراد با آن مواجه هستند، علاوه بر درمان بسیاری از بیماری های تنفسی مانند آسم و سیاه سرفه در حال توسعه است.

آیا انجیر خشک از سرطان محافظت می کند؟

به دلیل داشتن فیبر بالا از سرطان سینه به ویژه در زنان یائسه محافظت می کند. تعادل هورمونی می تواند در طول یائسگی تغییر کند، که می تواند سیستم ایمنی بدن را به دلیل ترکیب همه سیستم های بدن تحت تاثیر قرار دهد.

عملکرد سیستم ایمنی که بر توانایی آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث تشکیل سلول های سرطانی و تحریک تکثیر آنها می شوند، تأثیر می گذارد، سپر محافظتی در برابر تشکیل سرطان، به ویژه سرطان سینه، فراهم می کند.

صبح، از چند عدد انجیر در ماست، یک کاسه گرانولا یا فرنی لذت ببرید تا انرژی خود را دوباره پر کنید. انجیر همچنین برای دستور العمل های شیرین و خوش طعم شما ایده آل است. سرشار از عناصر معدنی هستند و پتاسیم را تامین می کنند. محتوای کلسیم موجود در آن به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند، حتی اگر کمتر از محصولات لبنی جذب شود.

فسفر، منیزیم و همچنین آهن و منگنز مکمل فواید آن هستند. انجیر همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B است، اما مانند همه میوه های خشک، ویتامین C کمی دارد که در حین آماده سازی از بین می رود.