نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

بلغور نقش مهمی در متابولیسم دارد! آن را به جای برنج مصرف کنید


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=8188

برای حفظ سلامت بدن و کنترل وزن خود باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. متابولیسم شما باید به طور منظم کار کند، به خصوص برای کاهش وزن یا حفظ کنترل وزن. سلامت متابولیک کاملاً به غذاهایی که مصرف می کنید مربوط می شود. شما می توانید با انتخاب نان سبوس دار به جای نان سفید یا بلغور به جای برنج در رژیم غذایی روزانه خود به عملکرد منظم متابولیسم خود کمک کنید.

 

منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است و این ماده معدنی نقش حیاتی در متابولیسم دارد اگر نان گندم کامل را به جای نان سفید یا بلغور را به جای برنج ترجیح دهیم. رژیم غذایی روزانه ما، از مصرف منیزیم خود حمایت می کنیم.

اطلاعات مهمی در مورد منیزیم، که یکی از مواد معدنی حیاتی در بدن انسان و چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است، ارائه کرد.

دلیل اینکه چرا منیزیم که در بدن انسان با 50 تا 60 درصد در استخوان ها، 20 درصد در ماهیچه های اسکلتی، 19 درصد در سایر بافت ها و کمتر از 1 درصد در مایعات خارج سلولی در بدن انسان یافت می شود، برای بدن ما بسیار مهم است. این است که نقش فعالی در عملکرد بیش از 300 آنزیم ایفا می کند. منیزیم که بسته به حالتی که در بدن دارد، جذب آن متفاوت است، باید از طریق غذاها و در صورت لزوم از طریق مکمل ها مصرف شود، زیرا بدن به خودی خود آن را تولید نمی کند.

“ارزش های خود را هر 6 ماه یکبار مرور کنید”

هرچه مقدار منیزیم روزانه کاهش می یابد، جذب آن افزایش می یابد و زمانی که در حد مطلوب مصرف شود، جذب کاهش می یابد، در کمبود منیزیم در بدن علائمی مانند تهوع، استفراغ، سردرد مشاهده می شود. و ضعف عضلانی ممکن است مشاهده شود. فراموش نکنید که سطح منیزیم خود را در آزمایشات خونی که باید هر 6 ماه یکبار انجام دهیم، بررسی کنید.

گوندوز با اشاره به اینکه یک فرد سالم باید به طور متوسط ​​در محدوده ۲۸۰ تا ۳۵۰ میلی‌گرم منیزیم در روز مصرف کند، طبق داده‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مردم معمولاً به اندازه کافی منیزیم را از غذا دریافت می‌کنند و نیازی به مکمل‌ها نیست.

“اینها را روی میز خود از دست ندهید”

اگر در رژیم غذایی روزانه خود نان سبوس دار را به جای نان سفید یا بلغور را به جای برنج ترجیح دهیم، از مصرف منیزیم خود حمایت می کنیم، بنابراین باید مصرف غلات آسیاب نشده را افزایش دهیم.

غذاهایی که برای داشتن یک رژیم غذایی غنی از منیزیم نباید در سفره از آن ها غافل شد: سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج، شاتوت و آرگولا، مغزها مانند فندق، بادام زمینی، گردو و بادام، دانه های کامل. و غلات آسیاب نشده مانند لوبیا خشک، نخود و نخود سیاه.»

حبوبات. سبزیجاتی مانند پیاز، مارچوبه، هویج، کرفس، تره، ترب سیاه. میوه هایی مانند خرما و موز.

“بیماران دیابتی باید مراقب باشند”

افراد مبتلا به دیابت می توانند منیزیم را به آزمایشات معمول خون خود اضافه کنند، گفت: «منیزیم بر ترشح و فعالیت هورمون انسولین تأثیر می گذارد. بیش از حد، و همچنین کمبود، می تواند خطری برای بدن باشد. بنابراین اگر کمبود منیزیم ندارید، استفاده از مکمل‌ها بدون مشورت پزشک توصیه نمی‌شود.