نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

آشنایی با 16 میوه لوکس و عجیب غریب (+تصاویر)


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2838

آشنایی با 16 میوه لوکس و عجیب غریب (+تصاویر)

شاید شما هم در بازار، میوه‌های لوکسی را دیده باشید که نه تنها اسمشان را هم نشنیده‌اید، بلکه قیافه‌شان هم برایتان عجیب است. اگرچه اکنون برخی میوه‌ها مثل کامکوت، دیگر معروف‌تر از سابق شده‌اند! با این حال هنوز هم هستند کسانی که شنیدن نام یا دیدن عکس کامکوت یا برخی میوه‌های ذکر شده در این مطلب برایشان تازگی داشته باشد.

۱ – Rambutan رامبوتان:

این میوه در جنوب شرقی آسیا می‌روید. درخت رامبوتان همیشه دارای میوه است. طعم این میوه شیرین است و می‌توان طعم آن را به انگور تشبیه کرد.

 

۲ – Jackfruit جاک فروت یا جاکویرا

این میوه در جنوب و غرب هند و سریلانکا و فیلیپین و بنگلادش می‌روید. میوه جاک فروت شبیه آناناس، اما از آن شیرین‌تر است. از چوب این درخت به خاطر استحکام بسیار آن در ساخت اثاث منزل استفاده می‌شود.

 

۳ – Passion Fruit پاشن فروت

زادگاه اصلی این میوه آمریکای جنوبی و هند و نیوزلند است. این میوه دارای دانه‌های ریز مانند انجیر، اما از انجیر شیرین‌تر است و در تهیه بستنی و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

 

۴ – Lychee لیچی

زادگاه اصلی این میوه جنوب چین و جنوب هند و تایوان است. پوست این میوه مانند پسته سخت است و گفته می‌شود، قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. طعم این میوه شبیه انگور و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی است.

 

۵ – Star fruit میوه ستاره

این میوه در هند و سریلانکا و اندونزی می‌روید. طعم آن مثل کیوی و آناناس و سیب شیرین است و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی به شمار می‌رود.

 

۶ – Mangosteen مانگوستین

زادگاه اصلی این میوه اندونزی است. طعم آن ترش و دارای عطری بسیار خوشبو است و گفته شده از جمله میوه‌های ضدسرطان به شمار می‌آید و دارای فواید بسیار زیاد است.

 

۷ – Kumqut کومکوت

زادگاه اصلی این میوه چین است و از جمله مرکبات بسیار کوچک به شمار می‌آید که شبیه پرتقال و سرشار از ویتامین سی است.

 

۸ – Durian دریان

زادگاه اصلی این میوه برونئی و اندونزی و مالزی است. به دلیل اندازه بزرگ آن به ملکه میوه‌ها معروف است. این میوه دارای بوی بسیار بدی است، به همین دلیل استفاده از آن در اماکن عمومی ممنوع است، اما طعم آن شیرین است.

 

۹ – Dragon Fruit میوه اژد‌ها

زادگاه این میوه مکزیک و مرکز و جنوب آمریکاست و به خاطر شکل و رنگش به این نام از آن یاد می‌شود. این میوه دارای سه رنگ سفید و صورتی و قرمز، و طعم آن شبیه گلابی است. با برگ‌های این درخت چای نیز تهیه می‌شود.

 

۱۰ – African cucumber خیار آفریقایی

زادگاه اصلی این میوه صحرای کالاهاری در آفریقاست. این میوه دارای دو نوع سمی و غیرسمی است. نوع سمی‌ این میوه دارای پوستی به رنگ سبز است ولی نوع خوراکی آن پوستی به رنگ زرد دارد. طعم آن شبیه انار ولی از حیث داشتن دانه‌های بسیار، مثل خیار است.

 

۱۱ – Ugli اوگلی

زادگاه آن جامائیکاست و طعم آن شبیه گریپ فروت است.

 

۱۲ – Langsat لانگست

زادگاه اصلی آن مالزی و ویتنام و تایلند است. از نظر ظاهری به شکل تخم مرغ، و طعم این میوه شبیه گریپ فروت و انگور، اما از آنها شیرین‌تر است.

 

۱۳ – Sugar Apple سیب شکری

زادگاه آن تایلند است و از جمله معروف‌ترین میوه‌های این کشور به شمار می‌آید. پوست آن سفت و محکم، اما طعم آن شیرین است. کالری بسیار بالایی دارد، سرشار از آهن است و به خاطر شباهت آن به سیب به این نام معروف شده است.

 

۱۴ – Salak سالاک

زادگاه اصلی آن مالزی و اندونزی است و به دلیل شبیه بودن پوسته آن به پوست مار Snake-fruit مار میوه هم نامیده می‌شود. از حیث طعم شبیه سیب است، اما نوع ترش آن هم وجود دارد.

 

۱۵ – Soursop السورسوپ

زادگاه اصلی آن مکزیک و آمریکای مرکزی است. این میوه سرشار از ویتامین C و B۱ و B۲ است و از آن در تهیه بستنی استفاده می‌شود.

 

۱۶ – Rose Apple سیب گلی

زادگاه آن جنوب آسیاست و از جمله میوه‌های بسیار عجیب است که هم به شکل سیب است و هم بو و عطر گل را دارد. بسیار خوشمزه است و مقدار بسیار کمی از آن به خارج صادر می‌شود، چون به سرعت فاسد می‌شود.

منبع : جام جم سرا