نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

درگیری آقای نادر قاضی پور با خبرنگار روزنامه ایران


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=1396

به گزارش ائل اوبا، پس از پایان جلسنه علنی مجلس مورخه یکشنبه 7 شهریور ، نادر قاضی پور نماینده محترم مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در راهروی مجلس با خبرنگار روزنامه ایران درگیر شد.

این درگیری در پی گستاخی های خبرنگار روزنامه ایران ( احسان بداغی ) و عدم رعایت اصول حرفه ای خبرنگاری از جانب وی صورت گرفته است ، فایل صوتی منتشر شده از این درگیری مؤید این امر است. ( برای دانلود اینجا کلیک کنید ).

در این فایل صوتی خبرنگار روزنامه ایران با عدم رعایت اصل گزارش منصفانه و با جبهه گیری سعی دارد اقدام آقای قاضی پور در پیگیری تشکیل فراکسیون ترک زبانان را قومیتی – تجزیه طلبانه جلوه دهد ، حال آنکه هیچ خبرنگاری حق جبهه گیری در تهیه گزارش و مصاحبه خود را ندارد.

وجود فراکسیون ترک زبان ها در مجلس در جهت پیگیری مطالبات زبانی و فرهنگی به مشابه فراکسیون اهل سنت خواهد بود ، و تشکیل فراکسیون های قومی  یا مذهبی هیچ مغایرتی با قوانین کشور نداشته و ندارد.

در بخشی از فایل صوتی منتشر شده آقای قاضی پور ضمن رنجش خاطر از اتهامات قومگرایانه که خبرنگار هتاک به وی نسبت می دهد ، حضور خود در جبهه های جنوب را به خبرنگار گوشزد کرده و بیان میدارد : ّ« ما از ناموس شما دفاع کردیم ».

باید دید چگونه به رزمنده دفاع مقدس اتهام قومگرایی زده میشود در حالی که خود برای دفاع از ایران و علی الخصوص قومیت فارس نشان جانبازی دارد؟ ، خبرنگار نیز در پاسخ میگوید فقط آذربایجان در جبهه ها حضور داشت کرمان و شیراز اینکار را نکردند؟

و آقای قاضی پور در جواب بیان میدارند که « به اندازه ما نکردید ». چنانچه اگر خبرنگار این روزنامه کمی درک داشت باید می فهمید که آذربایجان با اینکه صدها کیلومتر از مناطق جنگی جنوب کشور فاصله دارد ، اما بیشترین شهدا را در این راه تقدیم صیانت از نظام و انقلاب نموده است. پر واضح است که خبرنگار روزنامه ایران بجای واقع نگری سعی در ایجاد شک گرایی دارد.

0_(5)_226010
آقای قاضی پور ( راست ) در کنار فرمانده لشکر عاشورا شهید مهدی باکری

آقای قاضی پور در ادامه این بحث آذربایجان را منشاء شیعه و اسلام و صفویان را بنیانگذاران این مذهب در ایران میخواند ، اما خبرنگار با مطرح کردن این موضوع که جای دیگه شیعه ندارد فقط آذربایجان دارد؟ سعی دارد آقای قاضی پور را متقاعد سازد که چون فراکسیونی بنام فارسی زبان ها وجود ندارد پس ترک ها نیز حق تشکیل چنین فراکسیونی را ندارند ، حال آنکه باید پرسید آیا حقوقی از زبان و فرهنگ فارسی تضعیف شده که کسی دنبال احقاق آن باشد؟

در ادامه خبرنگار پا را از حد فراتر گذاشته و ادعا می کند که صفویان شیعه نبودند و توهین بالاتر اینکه آنان را از فرقه ضاله تصوف میخواند ، در جریان این بحث ها نیز چندین بار آقای قاضی پور به خبرنگار روزنامه ایران متذکر می شود که برو پی کارت اما لجاجت و گستاخی خبرنگار سبب می شود که آقای قاضی پور با او درگیر شود.

ناگفته نماند که این قبیل اعمال غیر اخلاقی و تهیه گزارش های مغرضانه از سوی روزنامه ایران همچون کاریکاتور منتشر شده در سال 85 و اتفاقات اخیر بیش از پیش اهمیت پاکسازی رسانه های کشور از وجود عناصر قوم گرا را گوشزد می کند.

انتهای خبر