نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

آذربایجان شرقی بزرگترین قطب پرورش زنبورعسل کشور


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=374

bal_arisiمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به منظور اطلاع از راندمان یک میلیون و 31 هزار و 610کلنی این استان به عنوان بزرگترین قطب پرورش زنبورعسل در کشور کار سرشماری از زنبورستان ها از هفته اول مهر ماه آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، حبیب شریفیان، تعداد بهره برداران آذربایجان شرقی در این بخش را یکهزار و 996نفر اعلام و اظهار کرد: این بهره برداران با تولید 13 هزار و 403 تن عسل بزرگترین قطب پرورش زنبورعسل کشور به شمار می روند.

وی با اعلام اینکه سرشماری از زنبورستان های آذربایجان شرقی از هفته اول مهرماه آینده شروع می شود، گفت: برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولید کلنی ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبورعسل و شاغلین در این بخش آمارگیری از زنبورستان ها به مدت شش روز از چهارم تا پایان روز نهم مهرماه همزمان با سراسر کشور توسط کارشناسان شبکه پهنه بندی جهاد کشاورزی انجام می گیرد.

شریفیان افزود: قراردادن آمار و اطلاعات کامل و صحیح در اختیار برنامه ریزان و سیاست گذاران بخش منجر به اتخاذ تدابیر به موقع و برنامه ریزی صحیح می شود که علاوه بر افزایش درآمد بهره برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال برای جوانان در منطقه خواهد بود.

وی از کلیه زنبورداران استان خواست برای شرکت در این آمارگیری علاوه بر ارائه آدرس دقیق محل اسکان کندوهای زنبورعسل با کارشناسان پهنه بندی همکاری لازم را نموده و در زمان سرشماری کندوها در زنبورستان خود با در دست داشتن پروانه زنبورداری و کارت ملی حضور داشته باشند.