نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

میوه ارگانیک طبیعی کاکتوس ، شفابخش است


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=8272

«انجیر زمینی» که نوعی کاکتوس است که در جاده کاراکوم و محله آداباشی ترکیه و در مناطق کوهستانی سینوپ می روید، به «انجیر خاردار» نیز معروف است. گفته می شود انجیر آسیاب شده که برای بدن انسان بسیار مفید است، به دلیل تأثیری که بر عملکرد روده دارد، برای بیماران دیابتی، سرماخوردگی، یبوست، انواع عفونت ها و رهایی از اضافه وزن نیز بسیار مفید است. بیان شده است که مصرف بیش از 5 عدد در روز به معده آسیب می رساند.

مدیر بخش تولیدات گیاهی و بهداشت گیاهی اداره کشاورزی و جنگلداری استان سینوپ، یاکوپ کاپتان، در بیانیه‌ای در این باره گفت: گلابی خاردار هندی، میوه کاکتوس، نوعی میوه استوایی است که در آب و هوای مدیترانه‌ای رشد می‌کند و همچنین معروف به انجیر خاردار، انجیر فرانک یا انجیر کاکتوس.

انجیر هندی که دارای انواع نارنجی و بنفش است، بیشتر در استان های آدانا، مرسین و آنتالیای ترکیه می روید، در حالی که رقم ارغوانی در طبیعت استان سینوپ به وفور رشد می کند.

به ویژه در کنار جاده ها، زمین های خالی و مناطق دامنه تپه در منطقه کاراکوم توسعه یافته است. میوه های بنفش در پایان پاییز روی برگ نسبتاً بزرگ کاکتوس شکل شروع به رسیدن می کنند. گروه هایی از خارهای نازک روی میوه وجود دارد و حاوی دانه های زیادی است.

میوه گلابی خاردار عموماً به صورت تازه و با پوست کندن پوست آن مصرف می شود و به صورت آب میوه نیز استفاده می شود.

این میوه گرمسیری که فواید زیادی برای سلامتی دارد، حاوی اسیدهای آمینه فراوان، فلاونوئیدها، ویتامین های C، B و E و بسیاری از اجزای مفید مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و … آهن، روی، منگنز و فولات با این ویژگی میوه ای فوق العاده شفابخش است.

معلوم است که میوه خاردار برای بسیاری از بیماری ها از استرس گرفته تا دیابت، از خستگی تا کلسترول مفید است.

عمده ترین فواید گلابی خاردار این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهد.

نشاط با داشتن ویتامین و مواد معدنی بالا. انجیر خاردار با انرژی مثبت خود افسردگی و استرس را تسکین می دهد.

با تنظیم عملکرد روده به سیستم گوارش کمک می کند. انجیر به دلیل داشتن پتاسیم بالا در برابر بیماری های قلبی و عروقی اثر محافظتی دارد و به تعادل کلسترول کمک می کند.

انجیر خاردار به دلیل داشتن فیبر بالا برای افراد دیابتی توصیه می شود. از آنجایی که به آرامی معده را ترک می کند، اثر تنظیم کننده قند خون دارد.

زمانی که گلابی خاردار به طور منظم در مقادیر مشخص و به مدت طولانی مصرف شود، از سلامت پوست محافظت می کند و باعث درخشندگی پوست می شود.