نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

هر شاه دوشاخی ذوالقرنین نیست


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=7979

ذوالقرنین در ۱۶ آیه قرآن آیات ۸۳ تا ۹۸ سوره کهف آمده و شخصیتی بود که تا غربی ترین قسمت زمین( غرب اروپا ) را فتح کرده بود.

طبق روایات دینی او همچنین دو شاخ زیر عمامه خود پنهان کرده بود و یکتا پرست و ضد ستمگران بود.

اما آنچه در پاسارگاد روی سر مجسمه منسوب به کوروش دیده می شود کلاه رب النوع مصری( بت اوزیریس) است با دو مار بالای شاخها و ضحاک گونه که تاکنون از مردم مخفی کرده اند.

بالها نیز به بت آشوری مردوک متعلق هستند که آن را نیز تا امروز از مردم سانسور کرده و صحبتی نکرده اند.

در سوی دیگر اگر کتیبه بابلی کوروش را دارای اصالت بدانیم در همان کتیبه از تعصب شدید مذهبی خود به بت مردوک در بیش از نصف سطور صحبت و بر آن تاکید کرده است.

بنابراین با دادن اطلاعات غلط به برخی علما سعی در ذوالقرنین کردن کوروش خونخوار داشتند که ظهور دنیای مجازی، انحصار این رهروان تاریکخانه را نقش بر آب کرد.

از وایکینگ ها تا رب النوع های سومری در کلاه خود دو شاخ داشتند و آنگونه که من مهری از ” گوی تپه” شهر اورمیه را از موزه “متروپولیتن” برای شما در تصویر نشان می دهم در چهار هزار سال قبل کلاه رب النوع ها در آذربایجان همانند رب النوع های سومری ( شماره های ۲ تا ۶) دارای یک فرم کوچک مثلثی در وسط و دو شاخ معوج در طرفین بودند.

این مهر از آثار باستانی آذربایجان زمانی که هنوز هزار و پانصد سال به شروع دوره هخامنشیان( به تحریف شروع تاریخ ایران نام نهاده و تاریخ فلات ایران را حقیر و جوان کرده بودند) باقی مانده بود یکی دیگر از اثبات کننده های همگونی فرهنگی سومر و آذربایجان است.

اسن قالین ( برگرفته از صفحه شخصی دکتر رحیم آق بایراق )

مشخصات مهر گوی تپه اورمیه( تصویر سیاه و سفید پایینی)
عنوان: استوانه با صحنه آیینی
دوره: سومر قدیم
تاریخ: اوایل هزاره دوم پیش از میلاد
جغرافیا: گوی تپه اورمیه
فرهنگ: بومی
جنس: سنگ آلاباستر گچی
ابعاد: 3 3/4 اینچ (9.5 سانتی متر)
خط اعتباری: خرید، 1886
شماره دسترسی: 86.11.1
موزه متروپولیتن نیویورک