نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند: غذایی که با لذت مصرف شود مغز را جوان می کند.


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=8558

مطالعه ای که در ایالات متحده انجام شد نشان داد که مصرف کاکائو زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. مشخص شده است که ترکیبات آنتی اکسیدانی فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و غذاهای مشابه باعث بهبود عملکرد حافظه در مغز و کاهش زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن می شود. ‌

مطالعه ای که در ایالات متحده انجام شد نشان داد که مصرف فلاونوئیدها زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.

مطالعه ای که در ایالات متحده انجام شد نشان داد که اجزای آنتی اکسیدانی فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و غذاهای مشابه، عملکرد حافظه در مغز را بهبود می بخشد و زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. ‌

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کلمبیا بر رابطه بین مصرف فلاونوئید و حافظه تمرکز دارد.

در این مطالعه به 3500 نفر روزانه 500 میلی گرم قرص فلاونوئید یا دارونما به مدت 3 سال داده شد.

در این تحقیق مشاهده شد که جزء فلاونوئید (فلاوان-3-اول) که به گیاهان و میوه ها رنگ می دهد، دایره لغات و سرعت تفکر آزمودنی ها را که روزانه 500 میلی گرم به عنوان مکمل غذایی مصرف می شود، بهبود می بخشد و مشاهده می شود که ماده فلاونوئیدی نیز که در کاکائو یافت می‌شود، مشکلات حافظه را که با افزایش سن پیشرفت می‌کنند کند می‌کند و ظرفیت حافظه را افزایش می‌دهد.

در حالی که این مطالعه نشان داد که مکمل‌های غذایی عملکرد حافظه افراد مبتلا به کمبود فلاونوئید را بهبود می‌بخشد، بیان شد که فشار روانی مورد بحث نباید با بیماری آلزایمر اشتباه گرفته شود و این تحقیق بر کاهش مرتبط با افزایش سن متمرکز شده است.

فلاونوئیدها در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله چای سبز، سبزیجات برگ سبز، توت سیاه، پیاز، سیب، گیلاس، هلو، لیمو، انگور و مرکبات وجود دارند.

یکی از نویسندگان تحقیق پروفسور آدام ام. بریکمن گفت: “در حالی که بهبود ذهنی ثبت شده در شرکت کنندگان با سطوح فلاونوئید پایین در بدن آنها مشاهده شد، عادات غذایی متراکم فلاونوئید برای بهبود عملکردهای شناختی در افراد مسن مشاهده شد.” بیانیه را بیان کرد.

نویسنده دیگری به نام Scott A. Small اشاره کرد که در قرن حاضر که امید به زندگی در حال افزایش است، راه محافظت از ذهن های پیر از طریق غذاهای مختلف است و گفت که تحقیقات آنها می تواند نمونه ای برای مطالعات جدید باشد.

این تحقیق که به طور مشترک توسط دانشگاه کلمبیا و بیمارستان بریگهام و زنان انجام شد، در مجله PNAS منتشر شد.

کاکائو به از بین بردن پوست مرده از روی پوست کمک می کند و پوستی صاف تر و مرتب تر نشان می دهد.

با تسریع گردش خون به پوست شادابی و درخشندگی می بخشد. کاکائو که مراقبت های ضد پیری را ارائه می دهد، به کاهش چین و چروک روی پوست کمک می کند.

کاکائو منافذ را تمیز و سفت می کند. کاکائو که رطوبت پوست را تامین می کند، می تواند یک کرم مراقبتی فوق العاده برای پوست های خشک و حساس باشد.