نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

تولید بیش از 470 تن عسل در شهرستان تکاب


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=692

hony-beeمدیرجهاد کشاورزی تکاب گفت: امسال میزان تولید عسل در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش دارد .

طاهری افزود: امسال بیش از 470 تن عسل مرغوب در زنبورستان های این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی از جمله کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

وی گفت: عسل مرغوب و درجه یک این شهرستان در داخل برای فروش در بازار سایر شهرستان ها از جمله زنجان، تهران و بیجار عرضه می شود.

طاهری اضافه کرد: 50 هزار کندوی مدرن و بومی در زنبورستان های تکاب وجود دارد که هم اکنون با فعالیت نزدیک به 300 زنبور دار به تولید عسل مشغول هستند.

وی اظهار کرد: با احتساب کارگران شاغل در این صنعت هم اینک بیش از 300 نفر در بخش زنبورداری در شهرستان تکاب مشغول به کار بوده و از این طریق امرار معاش می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تکاب گفت: به علت شروع فصل سرما بیش از 80 درصد از کندوهای زنبورستان های این شهرستان برای حفاظت و نگهداری به استان های جنوبی و گرمسیر کشور از جمله خوزستان و هرمزگان منتقل شده اند.

وی افزود: علاوه بر این سالانه سه هزار کندوی عسل از سایر شهرستان ها به تکاب منتقل شده و در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر می شوند.

طاهری عسل تولیدی در تکاب را از جمله عسل های مرغوب کشور برشمرد و گفت: شهرستان تکاب در اذربایجان غربی به دلیل وجود مراتع غنی و تنوع گیاهی فراوان و شهدخیز و همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی یکی از مستعدترین مناطق برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل مرغوب در کشور محسوب می شود .