نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

آمریکا تراکتورسازی تبریز و فولاد مبارکه اصفهان را تحریم کرد


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2831

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که صنایع فولاد مبارکه اصفهان و شرکت تراکتورسازی تبریز در فهرست اسامی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران قرار گرفته‌اند. ۲۰ شرکت و موسسه مالی وابسته به بنیاد تعاون بسیج نیز تحریم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (شانزدهم اکتبر) اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

۲۰ کارخانه، شرکت، موسسه مالی و بانک ایران هدف تحریم‌های جدید آمریکا واقع شده‌اند.

بر اساس اعلامیه وزارت خزانه‌داری آمریکا فولاد مبارکه اصفهان و شرکت‌تراکتورسازی تبریز، بانک ملت و بانک مهر اقتصاد مشمول تحریم‌های جدید آمریکا هستند.

در بیانیه وزارت ‌خزانه‌داری آمریکا آمده است که تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌ها و موسسات مالی وابسته به “بنیاد تعاون بسیج” به دلیل حمایت مالی آن‌ها از نیروهای ‌شبه‌نظامی این کشور است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که “بنیاد تعاون بسیج” از نیروی مقاومت بسیج حمایت می‌کند که یک شبکه شبه‌نظامی است. خزانه‌داری آمریکا “بنیاد تعاون بسیج” را متهم کرد که از تاسیس موسسات مالی به عنوان پوششی برای حمایت مالی از فعالیت‌های شبه‌نظامی خود بهره می‌برد.

به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدید این کشور علیه شرکت تراکتورسازی تبریز به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده تراکتور در خاورمیانه و فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان بزرگ‌ترین سازنده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

بانک مهر اقتصاد از سهام‌داران شرکت فولاد مبارکه اصفهان و تراکتور‌سازی تبریز است.  رویترز از تحریم‌های جدید ایران به عنوان بخشی از کارزار اقتصادی آمریکا علیه این کشور نام برده است.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفته بود که شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهد کرد و صنایع نفت ایران نیز مشمول این تحریم‌ها خواهند شد.