نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

قتل عام حدود سه هزار مسلمان طى سه روز در میانمار


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2241

دکتر آنیتا شاگ، سخنگوی شورای روهینگیای اروپا (ERC) اعلام کرد:

در حملات 3 روز اخیر ارتش میانمار در ایالت آراکان 2 الی 3 هزار مسلمان کشته شده اند. تنها یک پسربچه از این کشتار جان سالم به در برد.

به گزارش ائل اوبا به نقل از خبرگزاری آناتولی ، سازمان ملل مسلمانان میانمار را که از طرف دولت این کشور از حقوق شهروندی محروم شده اند را به عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیشترین ظلم های انسانی در جهان قرار دارند» می شناسد.

در همین راستا، نور الاسلام رئیس سازمان ملی آراکان روهینگیا (ARNO) در مقر این سازمان در لندن در گفتگو با خبرنگار آناتولى تاكيد كرد:

بايد کمسیون مستقلى برای بررسی کشتار مسلمانان در ایالت آراکان میانمار و همچنین اجراى توصیه های گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد مسلمانان روهینگیا كه به رهبری کوفی عنان تهیه شده است، تشكيل شود.

هلا کیاو، رئیس شورای روهنگیای اروپا هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار آناتولی تاکید کرده بود:

اعزام نیروهای جدید به منطقه مونگداو ایالت آراکان از سوی دولت میانمار نشان می دهد که نسل کشی در روهنگیا تشدید خواهد شد. از اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه می خواهیم برای جلوگیری از نابودی جامعه روهنگیا به دولت میانمار فشار بیاورند.

گفتنی است در پی بروز درگیری در ایالت میانمار در سال 2012 میان بوداییان و مسلمانان تراژدی روهینگیایی برملا شد. در این درگیری ها شمار بسیاری که اغلب آنها را مسلمانان تشکیل می دادند، کشته شدند؛ صدها خانه و محل کار سوزانده شده و هزاران نفر به دلیل وقایع خشونت بار مجبور به ترک این منطقه شدند.

در این راستا، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز به دنبال اعزام نیروهای مذکور با انتشار اطلاعیه ای این اتفاق را نگران کننده دانست و دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور را به آرامش و احترام به حقوق بشر در خلال اجرای تدابیر امنیتی در آراکان فراخوانده است.

ائل اوبا