نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

توجيه گر مكار و پاسخ امام على علیه السلام


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2984

ائل اوبا – در جريان جنگ صفين كه بين سپاه امام على (عليه السلام ) و سپاه معاويه در گرفت و هجده ماه طول كشيد عمار ياسر صحابى بزرگ رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم جزء سپاه اميرمؤمنان على (عليه السلام ) بود. مسلمانان همه مى دانستند كه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم به عمار فرمود: تقتلك الفئة الباغية ؛ گروه ستمگر و متجاوز تو را مى كشند.

عمار در جنگ صفين به شهادت رسيد و براى آنان كه در شك و ترديد بودند ثابت شد كه معاويه و پيروانش جمعيت ستمگر و ياغى را تشكيل مى دهند زيرا آنها عمار ياسر را كشتند ، معاويه به غلط اندازى و توجيه گرى پرداخت و اعلام كرد كه على (عليه السلام ) عمار ياسر را كشته است

زيرا على (عليه السلام ) او را به ميدان جنگ فرستاده و سبب كشتن او شده است و با اين توجيه گرى گروهى را فريب داد و اغفال كرد وقتى كه على (عليه السلام ) از اين توطئه با خبر شد در پاسخ به اين غلط اندازى فرمود:

اگر سخن معاويه درست باشد پس حضرت حمزه را رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم كشته است زيرا رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم او را به ميدان فرستاد.

عبدالله پسر عمر و عاص همين پاسخ على (عليه السلام ) را به معاويه گفت ، معاويه به قدرى خشمگين گرديد كه به عمر و عاص گفت : فرزند احمق خود را از اين مجلس بيرون كن .

1001 داستان از زندگانی امام علی (علیه السلام) ، محمدرضا رمزی اوحدی