نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

امام جمعه شیعیان استانبول به مدافعین حرم پیوست


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=1507

امام جمعه شیعیان استانبول با بیان اینکه خاندان پیامبر(ص) برای ما حرمت دارد افزود: برای پیامبر و اهل بیت ایشان حاضریم جان خویش را فدا کنیم.

به گزارش ائل اوبا به نقل از ابنا ـ امام جمعه استانبول طی سخنانی در کنفرانس بزرگ غدیر در استانبول با تبریک عید غدیر به چگونگی وقوع غدیر اشاره کرد و افزود: غدیر منطقه‌ای است در نزدیک مدینه و نبی مکرم اسلام(ص) بعد از اتمام اعمال حج که به حجةالوداع معروف است به همراه ۱۲۰ هزار نفر از حجاج به امر خدا برای ابلاغ رسالت خویش وفوف کردند.

«شیخ صلاح‌الدین اوزگندوز» افزود: این واقعه در کتب اهل سنت آمده است، حدیث (من کنت مولا فهذا علی مولا) توسط ۱۰۳ صحابه و تعداد زیادی از تابعین نقل شده است و این بصورت تواتر هست. اگر تواتر را انکار کنید قرآن را هم می‌توانید انکار کنید چون قرآن هم بطور تواتر نقل شده است.

وی تصریح کرد: برای کلمه “مولا “معانی مختلفی وجود دارد، نزدیک به ۲۰ معنی از آن استفاده شده است ولی برای فهمیدن کلمه مولا باید به جمله نگاه کرد. پیامبر اکرم(ص) قبل از آن حدیث به نزدیک بودن زمان ممات مبارک خویش خبر داده بودند و همچنین از مردم می پرسند أیا من به شما از خودتان اولی و نزدیک نیستم که با پاسخ مثبت اقرار می نمایند.

عضو ترکیه‌ای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه حجاج در منطقه خم هم اقرار کردند که پیامبر(ص)، شما از خودمان بر ما اولی می‌باشید افزود: رسول اکرم(ص) این اقرار را از مردم گرفت و بعد فرمودند: من کنت مولا فهذا علی مولا، یعنی من به شما از خود شما نزدیک و اولی هستیم و هر کس من مولای وی هستم علی مولای او خواهد بود.

اوزگوندوز اظهار کرد: پیامبر(ص) ۱۲۰ هزار نفر حاجی را در گرمای سوزان گرد هم آوردند، آیا فقط می‌خواست بگوید من دوست هر کس هستم علی هم دوست ایشان هست؟ آیا این آن رسالتی بود که می‌خواست بگوید؟ بلکه هدف این بود که علی(ع) را جانشین خویش معرفی نماید.

امام جمعه شیعیان استانبول گفت: بعد از این واقعه جشن گرفتند و خلفای اول و دوم تبریک گفتند امام متأسفانه بعد انکار کردند و ۱۴۰۰ سال هست که این اختلاف هست.

وی با بیان اینکه خلیفه دوم بارها و بارها از امام علی(ع) استمداد طلبید و می‌گفت اگر علی(ع) نبود من هلاک می‌شدم گفت: حضرت علی(ع) در زمان غیر خلافتش هم حلال مشکلات در همه زمینه‌ها بود و بین خلفا با حضرت ارتباط وجود داشت.

شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر به وطن ما تعرض شود اجازه نخواهیم داد و به مقابله برمی‌خیزیم اما اگر کسی با ما جنگ ندارد ما براساس سیره نبوی اجازه بی‌حرمتی به کسی را نداریم.

 

f3ccdd27d2000e3f9255a7e3e2c48800_748-min

 

8cda81fc7ad906927144235dda5fdf15_954-min

 

156005c5baf40ff51a327f1c34f2975b_181-min