نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

ارتحال حجت الاسلام و المسلمین حسنی ؛ مجاهد نستوه آذربایجان


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2687

حجت الاسلام و المسلمین حسنی امام جمعه سابق اورمیه پس از یک عمر مجاهدت در راه اسلام شامگاه 31 اردیبهشت در سن 91 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش ائل اوبا به نقل از خبرگزاری صداوسیما – مجاهد نستوه آذربایجان حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی پس از سالها رشادت و ایثارگری در راه اسلام شامگاه 31 اردیبهشت در بیمارستان امام رضا (ع) اورمیه دعوت حق را لبیک گفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی در سالهای اخیر به علت کهولت سن در بستر بیماری بود. وی در روستای بزرگ آباد که یکی از روستاهای بزرگ اورمیه هست در سال۱۳۰۶ متولد شدند بیشتر عمرشان هم به مبارزه گذشته است.

او از مخالفان سرسخت دودمان پهلوی بود و به گفتهٔ خود از ۱۸ سالگی تا امروز (قبل و بعد از انقلاب) همیشه اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی پرداخته‌است. او در ماه‌های انتهایی حکومت پهلوی هم از عوامل مؤثر در بسیج مردم علیه حکومت بود.

حسنی پس از انقلاب ریاست کمیته‌های انقلاب در آذربایجان غربی را برعهده گرفت و در عملیات مقابله با گروه‌های مسلح تجزیه طلب کرد ، با لباس نظامی و به‌طور مسلح شرکت می‌کرد. حسنی از معدود افرادی بود که با سلاح به دیدار سید روح‌الله خمینی رفت.

آقای حسنی از سال ۴۲ با علمای شهر و با حوزه علمیه قم در ارتباط بودند و مبارزات مردم استان علیه رژیم را هدایت می کردند، ایشان بارها ممنوع المنبر شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند و حتی در مبارزه با رژیم کار ایشان و انقلابیون مسلح ایشان به حدی بالا گرفت که ارتش با تانک وارد خیابان های اورمیه شد و مسجد اعظم را با گلوله مستقیم تانک مورد هدف قرار داد که در آن جریان تعدادی از مردم شهید و مجروح شدند و البته با حمله مردم به تانک ها ، ارتشی ها عقب نشستند و شکست خوردند.

اعلان عزای عمومی به مناسبت ارتحال مبارز نستوه حجت الاسلام والمسلمین حسنی

در پی ارتحال عالم مجاهد ، مبارز خستگی ناپذیر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حسنی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق اورمیه ، نماینده فعلی ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی در اطلاعیه ای سه روز عزای عمومی اعلام کردند،

تشییع پیکر مجاهد نستوه شیخ حجت الاسلام و المسلمین حسنی

پیکر مطهر این مجاهد نستوه روز چهارشنبه ساعت 9:30 دقیقه از میدان ولایت فقیه اورمیه تشییع خواهد شد

محل تجمع میدان ولایت فقیه اورمیه و مسیر حرکت از خیابان امام خمینی (ره) بطرف میدان انقلاب خواهد بود.

پیکر مطهر این مجاهد نستوه پس از تشییع بر دوش مردم آذربایجان غربی در باغ رضوان اورمیه جوار یاد مان شهید باکری خاکسپاری خواهد شد

بر اساس این اطلاعیه مراسم شام غریبان روز چهارشنبه از ساعت 16الی 18در مصلای امام خمینی اورمیه برگزار می شود و همچنین مراسم بزرگداشت روز سوم نیز پنج شنبه از ساعت 16الی 18 در مصلای امام خمینی اورمیه برگزار خواهد شد .