نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی عاشیقلار


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2887

تبریز – کنگره بین المللی «عاشیقلار» با حضور ۳۰۰ عاشیق ایرانی و خارجی به کار خود پایان داد.

به گزارش ائل اوبا به نقل از خبرگزاری مهر، شامگاه دیروز سه شنبه کنگره بین‌المللی عاشیقلار همنوای پیامبر مهربانی با حضور ۳۰۰ عاشیق ایرانی و خارجی به کار خود پایان داد.

کنگره بین المللی «عاشیقلار» – عکس : خبرگزاری ایرنا

آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی عاشیقلار، بعد از سه روز اجرای مراسم و برنامه‌ های مختلف علمی و هنری توسط حوزه هنری آذربایجان ‌شرقی با حضور ۳۰۰ عاشیق ایرانی و خارجی و با اجرای ۱۸ گروه در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز به کار خود پایان داد.

در این مراسم ۱۸ گروه از ۴ کشور ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان و هنرمندان ۸ استان کشور به اجرای موسیقی عاشیقی پرداختند.

همچنین در طول این کنگره “کارگاه تخصصی ادبیات عاشیقی به مناسبت روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) ” و “گردهمایی تخصصی عاشیقلار در قالب شعر، مقاله و موسیقی بصورت کارگاهی” برگزار شد.

براساس این گزارش همزمان با آیین آغاز به کار کنگره بین‌المللی عاشیقلار همنوای پیامبر مهربانی، سه اثر فاخر هنری و ادبی از جمله کتاب پیغمبر(ص) مجموعه اشعار زلیمخان یعقوب، کتاب ویژه نامه کنگره بین المللی عاشیقلار و لوح فشرده مجموعه برنامه های برگزار شده حوزه هنری با عنوان گردهمایی ماهانه موسیقی و ادبیات عاشیقلار رونمایی شد.