نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

آغاز برداشت برنج از یک هزار هکتار از شالیزارهای پارس‌آباد


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=438

13940626000399_PhotoAمدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از آغاز برداشت برنج از یک‌هزار و 50 هکتار از شالیزارهای پارس‌آباد خبر داد.

علی‌اکبر حسنیان عصر امروز در جریان بازدید از روند تولید برنج از شالیزارهای پارس‌آباد اظهار کرد: در کشت اول و دوم در شالیزارهای پارس‌آباد شاهد تولید برنج با کیفیت و مرغوبیت خاص هستیم که با عطر و طعم خاص به بازار عرضه شده و امکان استفاده از آن با مطلوبیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 4 هزار و 750 تن شلتوک و بیش از یک‌هزار و 200 تن برنج سفید از ارقام مختلف در این شهرستان استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: برداشت برنج در پارس‌آباد در حالی آغاز شده که پیش‌بینی می‌کنیم برنج‌کاران به سرعت برداشت خودشان را انجام داده و محصول تولیدی را روانه بازار مصرف کنند.

حسنیان کیفیت برنج تولید شده را در پارس‌آباد از همه جهت با مرغوبیت خاص توصیف کرد و افزود: امیدواریم با تغییر الگوی کشت در مناطق مختلف استان به ویژه پارس‌آباد زمینه توسعه کشت برنج به عنوان یک محصول با ارزش بهتر و بیشتر از این فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی شرایط مساعد این شهرستان را برای کشت این محصول یادآور شد و بیان کرد: شهرستان پارس‌آباد از نظر تنوع کشت با گونه‌های مختلف غلات از جایگاه خاصی در سطح استان اردبیل با توجه به رقم بالای اراضی آبی برخوردار است.