نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

کاهش ۵.۱ درصدی آمار ازدواج در همدان


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=199

5307مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: متاسفانه در چهارماه نخست امسال آمار ازدواج در استان همدان ۵.۱ درصد کاهش یافته است.

عبدالله مقصودی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در چهار ماه نخست سالجاری شش هزار و ۶۹۶ مورد ازدواج در استان همدان به ثبت رسیده است، افزود: این میزان در مدت مشابه پارسال هفت هزار و ۵۳ مورد بوده است که کاهش ۵.۱ درصدی نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست امسال در هر شبانه روز ۵۴ ازدواج در استان همدان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: اين رقم در مدت مشابه سال قبل ۵۷ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان در ادامه تـعداد طلاق های به ثبت رسیده در چهارماه نخست سالجاری در این استان را هزار و ۲۸۶ مورد اعلام و بیان کرد: این میزان طلاق به ثبت رسیده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۶ درصد افزايش يافته است.

عبدالله مقصودی فر نسبت ازدواج به طلاق در اين مدت را ۵.۲ عنوان کرد و گفت: به ازاء هر پنج ازدواج يک طلاق در استان به ثبت رسيده که اين نسبت در مدت مشابه سال قبل برابر ۵.۸ بوده است.

وی یاد آورشد: در هر شبانه روز ۱۰ طلاق به ثبت رسيده که اين نسبت در مدت مشابه سال قبل نيز ۱۰ بوده است.

عبدالله مقصودی در ادامه به صدور کارت هوشمند ملی برای تمام افراد بالای ۱۵ سال در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پروژه کارت هوشمند ملی از آبان ماه سال ۹۲ عملیاتی شده تا پایان تیر ماه سالجاری ۳۹ هزار و ۸۰۴ فقره کارت هوشمند ملی در استان همدان صادر شده است.

وی با بیان اینکه افراد بالای ۱۵ سال در ابتدا باید با مراجعه به سایت www.ncr.ir مراحل ثبت نام را انجام دهند و کد رهگیری دریافت کنند، اظهارداشت: پس از تکمیل سایر مراحل، باید به ایستگاه های دریافت درخواست کارت هوشمند ملی که در شهرستان ها ادرات پست و در شهر همدان اداره پست و چهار دفتر پیشخوان انتخابی است، مراجعه کنند.

عبدالله مقصودی فر با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه ثبت کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت احوال و اداره پست استان همدان فعال است، عنوان کرد: تعداد چهار دفتر پیشخوان نیز به تازگی دایر شده تا شهروندان اقدامات لازم را به منظور دریافت کارت هوشمند ملی انجام دهند.