نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

کلاه گشادی در خصوص مس سونگون سرمان گذاشتند


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2531

نماینده مردم ورزقان در مجلس با بیان اینکه کلاه گشادی در خصوص مس سونگون سرمان گذاشتند، گفت: به بهانه استقلال شرکت یکسری امتیازات را گرفتند و افرادی را به‌عنوان هیات مدیره به صورت دکور تعیین کردند و به آن می‌خندند، هیات مدیره‌ای که نمی‌تواند کاری انجام دهد، تصمیمی بگیرد و صورتجلسه بنویسد به چه دردی می‌خورد،

به گزارش ائل اوبا به نقل از خبرگزاری فارس ، رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست شورای معادن استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با بحث تمرکز درآمدهای مس سونگون در حساب‌های بانکی استان اظهار داشت: کلاهی که بر سرمان در مسئله سونگون رفته گشادتر از این حرف‌ها بوده چرا که برای مثال فروش سالانه کنسانتره سونگون یک‌ هزار و سیصد میلیارد تومان است که اگر کل معادن را جمع کنیم فروش آنها 10 درصد فروش این موضوع نمی‌شود.

 

وی افزود: در سال 92 طرح‌های توسعه را تعطیل کردند و گفتند امتیاز ایجاد شرکت مستقل را می‌دهیم که در عوض شرکتی با عنوان شرکت مس مولیبدن آذربایجان تاسیس کردند و پنج نفر هیات مدیره معرفی شد، در پنج سال گذشته این هیات مدیره هیچ صورتجلسه‌ای نداشته است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به بهانه استقلال شرکت یکسری امتیازات را گرفتند و افرادی را به‌عنوان هیات مدیره به صورت دکور تعیین کردند و به آن می‌‌خندند، هیات مدیره‌ای که نمی‌تواند کاری انجام دهد،تصمیمی بگیرد و صورتجلسه بنویسد، به چه دردی می‌خورد؟!

وی بیان کرد: وقتی به دارایی مراجعه کردیم، در خصوص پرونده مس سونگون گفتند هر سال یک اظهارنامه صوری با یکصد میلیون تومان گردش مالی می‌دهند، در مورد مس به استان ما ظلم شده است.

علیزاده تاکید کرد: شورای معادن باید به این مسئله بسیار توجه کند و اگر فرصتی برای تصمیم‌گیری برای مس سونگون وجود دارد، باید به خوبی از این فرصت بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های موجود در مس سونگون ماهانه 10 میلیارد تومان صورت وضعیت دریافتی دارند اگر 9 درصد آن در استان واریز شود، 30 درصد آن باید در استان بماند، شرکت‌های خصوصی پیمانکاری مس سونگون که در سال 200 تا 300 میلیارد تومان دریافتی دارند در استان‌های دیگر پرونده مالیاتی باز کرده‌اند، مسئله پیچیده‌تر از این است.

ائل اوبا