نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

آذربایجان غربی، رتبه نخست ایران در پرداخت زکات


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=1924

به گزارش ائل اوبا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در دومین جلسه زکات بدهید شورای زکات استان با اشاره به جایگاه واهمیت فریضه زکات در آموزه های دینی افزود:

با توجه به اثرات و برکات تربیتی و فرهنگی ادای زکات که موجب تطهیر رزق وروزی می شود، ضروری است مسئولان برای ترویج و تبلیغ این فریضه مهم در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در ادامه با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی زکات فطریه به همت مردم مومن استان افزود:

باید از تمام ظرفیتهای اجرایی، فرهنگی و تبلیغی استان برای افزایش این سرمایه عظیم مردمی در جهت رفع نیاز محرومان و کاهش فقر در جامعه استفاده کنیم.

صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری ساز و کارهای اجرایی و تسهیل بهره برداری از ظرفیت دهیاری ها در توسعه فرهنگ زکات افزود:

با توجه به وجود تنها یک وهشت دهم درصد از منابع بانکی کشور در آذربایجان غربی و شرایط اقتصادی و اقلیمی استان، احساس مسئولیت و مشارکت مردم مومن در پرداخت زکات قابل تقدیر است.

سهندی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این جلسه به تشریح عملکرد و مطالبات دبیر خانه شورای زکات استان پرداخت و افزود: سهمیه جمع آوری زکات استان در سال جاری ۱۷۰ میلیارد ریال بود که با مشارکت مردم مومن و جمع آوری ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات، آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

درادامه این جلسه مقرر شد به منظور توسعه و ترویج فرهنگ زکات سه کمیته اطلاع رسانی با مسئولیت صداوسیما، فرهنگ سازی با مسئولیت تبلیغات اسلامی و پشتیبانی با مسئولیت کمیته امداد امام (ره) ذیل شورای زکات تشکیل شود.

از آنجایی که عده ای از هموطنان زکات را مستقیما به دست فقرا و نیازمندان می رسانند ، بیش از مبلغ اعلامی نیز در استان زکات پرداخت می شود .

 

ائل اوبا