نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

اسرائیل به فروش سلاح به میانمار ادامه می دهد


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2261

اسرائیل به فروش سلاح و تسلیحات به میانمار علی‌رغم نقض حقوق بشر از سوی دولت این کشور ادامه می دهد.

به گزارش ائل اوبا به نقل از خبرگزاری آناتولی ، وزارت دفاع اسرائیل بر تداوم فروش تسلیحات به میانمار علی‌رغم اعمال خشونت و نقض حقوق مسلمانان آراکان از سوی دولت این کشور پافشاری می کند.

جان براون نویسنده روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» طی مقاله‌ای با عنوان «اصرار دولت اسرائیل برای فروش تسلیحات به میانمار علی‌رغم افزایش خشونت در این کشور» اعلام کرد که ژنرال مین آنگ هلاینگ، فرمانده ارتش میانمار در سپتامبر 2015 به منظور دیدار با تولیدکنندگان سلاح به اسرائیل سفر کرده است.

وی در مقاله‌اش به جزئیات سفر ژنرال مین آنگ هلاینگ پرداخت و نوشت: ژنرال میانماری درچارچوب سفر خود با رووین ریولین، رئیس‌جمهور و بنی گنتس، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نیز دیدار کرد. میشل بن باروخ، رئیس اداره بین‌المللی همکاری نظامی وزارت دفاع اسرائیل نیز در سال 2015 از میانمار بازدید کرد.

در یادداشت روزنامه هاآرتص آمده است: فعالان حقوق بشر اسرائیلی درباره فروش تسلیحات از سوی این کشور به میانمار به دادگاه عالی اسرائیل مراجعه کرده‌اند. این شکایت در پایان ماه سپتامبر جاری مورد بررسی دادگاه عالی اسرائیل قرار خواهد گرفت.

براون در مقاله خود افزود: وزارت دفاع اسرائیل نیز در ماه مارس گذشته با صدور دفاعیه مقدماتی، این موضوع را «دیپلماتیک» اعلام کرده و بر عدم رابطه‌‌ای بین مسئله مذکور و دادگاه عالی اسرائیل تاکید کرده است.

نویسنده روزنامه هاآرتص همچنین با اشاره به سخنان آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل که پیش از این در دفاع از فروش سلاح به میانمار گفته بود

«اسرائیل به تمام دنیای دموکراتیک یعنی دولت‌های غربی و به ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین کشور صادر کننده سلاح وابسته است. ما خود را وابسته به جهان غرب می دانیم و دنباله روی سیاست آنهاهستیم»، یادآور شد که آمریکا و اتحادیه اروپا فروش سلاح به میانمار را ممنوع اعلام کرده اند.

ائل اوبا