ائل اوبا – آذربایجانین ائل نمایش لری بعضی رسم لرین کئچیریلمه سیله اورتایا گلیب گنیشله نیب یو کسلمیشدیر. ساده ایلکین نمایش لر گئت – گئده یوکسله لیب کامل دراماتیک اؤزه ل لیک لره یییه لنمیش لر.

 

کؤکونده ن آذربایجانین بوتون فولکلوروندا نمایشین ایلکین عنصرلری گؤزه ده ییر. اؤرنک اوچون ناغیلچی لار قهرمان لارین دیریلیگین دئینده اؤز سس لرینی بونلارین غایه ایله یاش لارینا اویقون ائدیب اونا اؤزه ل زیل لیک له یوغون لوق وئره ر لر. ها بئله خلق اوشاق ناغیلی دئینده ناغیلین اؤزونه گؤره سس چیخارار ، ترپه نر صحنه بزه یر.

 

سایالاردا اهلی حیوان لار بیر بیریله دانیشارلار. هر بیری اؤزونو یاخشیلایار. بو ایش ده آذربایجان عاشیق لارینین اؤنملی یئرلری واردیر. عاشیق لار ناغیل دئینده ناغیلین قهرمانی یئرینه چیخیش ائدیب دانیشارلار.

 

دئمه لی دیر نمایشین ایلکین عنصرلری حتی مثل لر ، تاپماجالارلا ائل قوشمالاریندا دا گؤزه ده ییر.

 

نمایش های مردمی

 

نمایش های عامیانه مردم آذربایجان در ضمن اجرای بعضی مراسم به وجود آمده و توسعه و تکامل یافته است. اشکال ساده و ابتدائی نمایشی تدریجا دارای خصوصیات کامل دراماتیکی شده اند.

اصولا در همه انواع فولکلور آذربایجان عناصر اولیه نمایش بچشم میخورد. مثلا نقالان در شرح زندگی قهرمانان صدای خود را متناسب با هدف و سن آنها تغییر داده و زیر و بم خاصی به آن می دهند.

 

مردم در بازگوئی قصه های کودکان صدا و حرکات متناسب با اجراهای قصه ایجاد می کنند و صحنه پردازی مینمایند.

 

در سایاها حیوانات خانگی و اهلی با هم مباحثه می کنند و هریک خود را تعریف مینماید. در این کار هنر « عاشق » های آذربایجان دارای مقام و اهمیت خاص میباشد. عاشیق موقع نقل داستان در نقش های قهرمانان داستان ظاهر می شود و سخن میگوید. گفتنی است که عناصر اولیه نمایش حتی در ضرب المثل ها و معماها و تعزل عامیانه به چشم می خورد.