نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

سه نمایش از آذربایجان شرقی به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی راه یافت


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=186

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، نمایش ‘ چوبان اویونی’ به نویسندگی و کارگردانی ‘ محمد یوسفی زاده ‘ از مرند، نمایش ‘ آخیر چرشنبه ‘ به نویسندگی محمد حاجی اقراری و کارگردانی ‘ حمید حمیدی ‘ از جلفا و نمایش ‘ ضامن آهو ‘ به نویسندگی ‘ مهدی صالحیار ‘ و کارگرانی ‘ زهرا جهانبخش ‘ از تبریز به این جشنواره راه یافتند.

نمایش ‘ چوبان اویونی ‘ روایت دو چوپان است که در ایام نوروز وارد روستایی شده تا آمدن بهار را به مردم روستا تبریک گویند و در این میان یکی از آنها عاشق یکی از دختران روستا می شود.

در این نمایش که کاری از گروه نمایش ‘ تکم ‘ است، ‘ علی نجف زاده ‘ به عنوان دستیار کارگردان، ‘رضا موسی زاده’، ‘سعید رحیمی’، ‘رجب عابدی’، ‘مرتضی علیپور’، ‘الهه اکبری’، ‘غزال ملک آذر’ ‘آیسان خلیل زاده’، ‘مهدی منصوری’ و ‘مریم مشهور’ به عنوان بازیگر حضور داشته و ‘محمدرضا کریم پور، ‘یعقوب جعفری’ و ‘علی صمدی’ اجرای موسیقی آن را بر عهده دارند.

همچنین نمایش ‘آخیر چرشنبه’ فردی به نام ‘بایرام’ در دامن طبیعت کاراکتر های تشکیل دهنده آتش چهارشنبه سوری را در یک فضای مجازی یک به یک پیدا کرده و از آنها می خواهد در کنار هم قرار گیرند و حلول سال جدید و بهار طبیعت را به مردم نوید دهند.

نمایش ‘ضامن آهو’ نیز روایتی از ماجرای ضمانت اما رضا (ع) از آهو را به تصویر می کشد.

کانون نمایش های آیینی – سنتی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی- سنتی را به منظور اشاعه زمینه های مناسب پژوهشی در بررسی ریشه های نمایش ایرانی و نمایش های سنتی سایر ملل، حفظ و ثبت میراث کهن نمایشی ایران زمین و بهره بردن از این دستاوردها برای بنیان تئاتر، در شهریور ماه 94 برگزار می کند.