نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

جنایات نیروهای مورد حمایت آمریکا (YPG) در سوریه


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=2580

ائل اوبا – سازمان تروریستی پ ی د / ی پ گ که از حمایت های ایالات متحده آمریکا برخوردار است ، با هدف تبدیل به قدرت حاکم در منطقه، مرتکب جرائم بشری بزرگی چون پاکسازی قومی می شود.

جرائم بشری مورد بحث از سوی نهادهای بین المللی حقوق دنبال شده و در گزارشات ذیعلاقه نیز انعکاس یافته است. در نتیجه اقدامات خشونت بار سازمان تروریستی پ ی د / ی پ گ، تعداد کثیری از مردم بومی منطقه مجبور به کوچ شده و خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند.

برغم نقض مکرر حقوق بشر از سوی پ ی د / ی پ گ، قدرتهای بین المللی که با ادعای مبارزه با سازمان تروریستی داعش به سازمان مذکور یاری می کنند، جرائم بشری مورد بحث را نادیده می گیرند. بخش اعظم اسلحه و مهمات بدست آمده در منطقه، از سوی این سازمان تروریستی و بر علیه اعراب و ترکمنان مورد استفاده قرار گرفته اند.

نقض حقوق دستگیر شدگان و یا بازداشت شدگان

نقض هایی که از سوی پلیس سازمان تروریستی که به آن “آسایش” نام داده شده است، انجام می گردد، در گزارش های سازمان نظارت بر حقوق بشر نیز جای گرفته است. در حین دستگیری ها، شکنجه و رفتارهای بد علیه آنها انجام شده است. تعداد بسیاری از آنها در حین این شکنجه ها و بدرفتاریها، جانشان را از دست داده اند.

تماشای این فیلم به افراد زیر هجده سال و کسانی ناراحتی قلبی دارند توصیه نمی شود .

خشونت علیه زنان و کودکان

سازمان تروریستی پ ی د / ی پ گ با هدف در دست گرفتن حاکمیت مناطق تحت کنترلش در سوریه دست به خشونت علیه زنان و کودکان می زند.

عضوگیری از غیر نظامیان توسط گروه تروریستی ی پ گ

این اقدام سازمان تروریستی پ ی د / ی پ گ در گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه نیز درج شده است. در گزارش مذکور آمده است، بین سالهای 2011-2016، 42 زن از سوی سازمان تروریستی پ ی د / ی پ گ کشته شده است. نبیه الصلاح، یکی از این زنان، در 14 آگوست 2015، از سوی تروریست های پ ی د / ی پ گ در مسیر رقه و تل ابیض به ضرب سه گلوله کشته شده است.

پاکسازی نژادی و مهاجرت اجباری

در مناطق تحت کنترل سازمان تروریستی پ ی د / ی پ گ علاوه بر اعراب و ترکمن ها، دیگر اقوامی چون سریانی ها و ارامنه نیز زندگی می کنند. این سازمان تروریستی برای در دست گرفتن کنترل منطقه، مردمان این مناطق را مجبور به مهاجرت اجباری کرده و اقدام به تغییر ساختار دموگرافی منطقه می کند.

در گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه به اعمال خشونت از سوی تروریست های پ ی د / ی پ گ علیه نزدیک به 100 خانواده  ترکمن در حسکه جای داده شده است. این ترکمنان مجبور به مهاجرت به دیگر مناطق کشور شده اند.

در گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه تاکید گردیده ، تروریست های پ ی د / ی پ گ وارد اماکن مسکونی شده، اموال مردم را غارت کرده، در مناطقی که کردها ساکن نیستند اقدام به پاکسازی قومی کرده، خانه ها را به آتش کشیده و انسانها را مجبور به مهاجرت کرده است.

بر اساس این گزارش ده ها هزار انسان که اکثرا عرب هستند، وادار به ترک خانه و کاشانه شان شده و دهها روستا ویران شده است. تمامی این اقدامات، بر اساس ماده 8 توافقنامه رم، جرم جنگی، جرم علیه بشریت و نقض حقوق بشر به شمار می رود.

کودکان جنگ

سازمان تروریستی پ ی د/ ی پ گ ، در چارچوب فعالیتهای تروریستی خود در سوریه، با هدف تحکیم خاکهای اشغالی شان تعداد زیادی کودک را به صفوف خود ملحق کرده و آنان را به خطوط مقدم درگیری ها هدایت میکنند.

بر اساس بسیاری از قراردادهای بین المللی (قراردادهای ژنو در خصوص حفاظت از غیرنظامیان در دوره جنگ 1949، پروتکل الحاقی قراردادهای ژنو، قرارداد حقوق کودکان ملل متحد 1989 و پروتکل الحاقی حقوق کودکان)، شرکت کودکان در جنگ ممنوع است. ولی نقض این ممنوعیت توسط پ ی د/ ی پ گ در گزارش بسیاری از سازمانها و نهادهای مستقل جای گرفته است.

در گزارش سازمان ملل با عنوان کودکان و درگیری های مسلحانه آمده است، در منطقه حسکه کودکانی که سن آنها بین 14-17 سال متغییر است، به عنوان منسوبین سازمان تررویستی به خدمت گرفته شده و گاه در مناطق کنترل، گاها نیز در مناطق درگیری مورد استفاده قرار گرفته شده اند.

مطلب مرتبط : برای مطالعه در خصوص نقض حقوق بشر توسط پیشمرگه های عراق اینجا کلیک کنید.