نشریه الکترونیکی ائل اوبا

و من آیاته خلق السّموات و الأرض و اختلاف ألسنتکم و ألوانکم إنّ فی ذلک لآیات للعالِمین

اعتراض شديد آذربایجانی های مقيم اروپا به شبكه بى.بى.سى


لینک مطلب : http://eloba.ir/?p=1138

thumbs_b_c_a6628d228a22417f8f5eb8d2b643d281سازمان “جامعه آذربایجانی های مقیم اروپا” شبکه خبری بی‌بی‌سی را به خاطر نقض اصل بی‌طرفی در ماجراى درگیری بين آذربایجان با ارمنستان محکوم کرد.

به گزارش ائل اوبا به نقل از خبرگزاری آناتولی سازمان “جامعه آذربایجانی های مقیم اروپا” که در انگلستان جهت توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان آذربایجان و کشورهای اروپایی فعالیت می‌کند، طی بیانیه‌ای شبکه خبری بی‌بی‌سی را به دلیل نقض اصل بی‌طرفی و انتشار اطلاعات غلط در مورد قضیه درگیری در خط مقدم جبهه آذربایجان با ارمنستان محکوم کرد.

بر اساس اين بیانیه “بی بی سی با اينكه همواره تلاش می‌کند در انعکاس اخبار و رویدادها خود را بی‌طرف نشان دهد، ولی در مورد درگیری مذکور به کشته و زخمی شدن غیر نظامیان آذربایجانی و آوارگى یک میلیون آذربایجانی در اثر تجاوز نظامی ارمنستان به خاک آذربایجان هیچ اشاره‌ای نکرده است”.

در بخش دیگر بیانیه آمده که اين شبكه “در گزارش خود درگیری‌ مذکور را همچون جنگ دینی میان آذربایجان مسلمان و ارمنستان مسیحی معرفى كرده است، در حالی‌که اين درگیری به خاطر دفاع از حاکمیت ارضی بوده نه انگیزه‌های دینی”.

سازمان “جامعه آذربایجانی های مقیم اروپا” ضمن محکوم کردن اين اقدام بی‌بی‌سی، مردم را به شکایت از این شبکه از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل فراخوانده است.

وزرات دفاع آذربایجان امروز خود اعلام کرد کشورش به دنبال اصرار سازمان هاى جهانی جهت پایان دادن به درگیری آتش‌بس یک‌طرفه اعلام کرده است.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1991 به درگیری نظامی منجر شد. در نتیجه این نزاع منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد. در مه سال 1994 میلادی طرفین اعلام آتش بس كردند.